Энергетическая карта города Киев

Ки́їв  — столиця України, одне з найбільших і найстаріших міст Європи. Окрема адміністративно-територіальна одиниця у складі України і адміністративний центр Київської області. Адміністративно до складу Київської області не входить. Місце розташування центральних органів влади України, іноземних місій, штаб-квартир більшості підприємств та громадських об'єднань, що працюють в Україні.

Адміністративний поділ  Києва включає у себе десять адміністративних міських районів, утворених за радіальним принципом і назв за географічним принципом (окрім Шевченківського району, названого на честь Тараса Шевченка). Правий берег Дніпра поділений на сім районів: Голосіївський, Оболонський, Печерський, Подільський, Святошинський, Солом’янський, Шевченківський та три на лівому: Дарницький, Деснянський, Дніпровський. Державна влада в кожному районі представлена  районною державною адміністрацією, яку очолює її голова.

Місто розташоване на півночі України, на межі Полісся і лісостепу по обидва береги Дніпра в його середній течії. Площа міста 835,58 км². Довжина вздовж берега — понад 20 км. Більша частина міста лежить на високому (до 196 метрів над рівнем моря) правому березі Дніпра , менша частина лежить на низинному лівому березі Дніпра. Житлові квартали міста оточує суцільне кільце лісових масивів.

Через Київ проходять дороги міжнародного значення Е95 з Росії через Одесу в Турцію та Е40 – траса, що йде через усю Європу.

Київ – один із найбільших транспортних вузлів України: через місто проходять залізничні шляхи, що з’єднують його з усіма обласними центрами держави та багатьма містами Європи та Азії.

Головна залізнична станція «Київ-Пасажирський» належить до Південно-Західної залізниці. Три вокзали станції – Центральний, Південний та Приміський – обслуговують усі напрямки внутрішнього й міжнародного сполучення, що проходять через столицю.

Залізнична мережа столиці України також представлена міською електричкою, що функціонує з 2009 року і є одним із видів громадського транспорту міста.

Київський метрополітен сьогодні – це найбільш надійний і комфортний вид міського транспорту, на долю якого припадає понад половина всіх міських пасажироперевезень. Сьогодні довжина київської підземки сягає 65 км, на трьох лініях до послуг киян і гостей столиці 50 станцій, понад 100 ескалаторів, більше 6 тисяч працівників. Щорічний обсяг перевезень сягає понад 500 млн пасажирів.

Київ – крупний вузол повітряного транспорту. В межах міста функціонує аеропорт «Київ» (Жуляни), а на незначній відстані від міста – найбільший аеропорт країни – «Бориспіль».

Демографічна характеристика міста

Київ є найбільшим містом України і сьомим за чисельністю населення у Європі. Станом на 1 січня 2015 року наявне населення у Києві становило 2888,0 тис осіб, постійне дещо менше — 2846,7 тис осіб. З них 46% чоловіки, а 54% - жінки. Населення непрацездатного віку (до 16 років) становить близько 16%, а пенсійного віку (понад 60 років) трохи більше 19%.

За останніх десять років населення міста стабільно зростає в середньому на 20 тис. осіб за рік.

Найбільща щільність населення в Соломянському, Святошинському, Оболонському та Дніпровському районах Києва. Станом на 2014 рік природній приріст становить 4,8 на тисячу населення.

В Києві більшість населення становлять українці — 83%. Також проживають представники близько 130 національностей: росіяни —13.1%, євреї — 0.7%, білоруси — 0.6%, поляки — 0.3%, вірмени — 0.2%, азербайджанці — 0.1%, татари — 0.1%, грузини — 0.1%, молдавани — 0.1% тощо. Локалізації меншин у мікрорайонах не відбувається.

Аналіз кліматичних умов міста

Клімат помірно континентальний, із м'якою зимою і теплим літом. Середньомісячні температури січня −3,5 °C, липня +20,5 °C. Абсолютний мінімум — −32.2 °C , абсолютний максимум — +39,9 °C . Середньорічна кількість опадів — 649 мм, максимум опадів припадає на липень (88 мм), мінімум — на жовтень (35 мм). Взимку у Києві утворюється сніговий покрив, середня висота покриву у лютому 20 см, максимальна — 440 см.

За даними кліматичного спостереження за останні 10 років, середньомісячна температура повітря  в Києві в опалювальний період становить:

В жовтні +3,8° С , в листопаді -1,3° С , в грудні +9,3° С , в січні -3,7° С, в лютому -3,7° С, в березні +2,2° С, в квітні +10,4° С.

Політична ситуація у місті

Останні вибори до Київради проходили позачергово разом з виборами Президента України та мера Києва. Було багато недоліків у роботі та чисельності членів виборчих комісій, в результаті чого створювалися довгі черги, плутанина з бюлетенями та деякі виборчі дільниці Києва закрилися після опівночі.

35 партій були зареєстровані в якості суб'єктів виборчого процесу.

За результатами виборів 25 травня 2014 року до Київради пройшли 9 партій, отримавши наступні результати: УДАР - 42,3%, Радикальна партія - 7,9%, ВО «Свобода» - 7,7%, Об'єднання «Самопоміч» - 7,4%, ВО «Батьківщина» - 4,7%, Нове життя - 4,1%, Демократичний альянс - 3,7%, Громадянська позиція - 3,5%, Єдність - 3,4% голосів.

Зважаючи на отримані відсотки партій та результати по мажоритарним округам, УДАР має абсолютну більшість 78 депутатів у Київраді, Радикальна партія Ляшка – 7, ВО «Свобода» - 6, «Самопоміч» - 5 представників, по 3 депутати отримали «Громадянська позиція» , «Нове життя» та ВО «Батьківщина», а по 2 кандидати пройшли від «Єдності», «Демократичного Альянсу» та «Демократичної партії України». Також 9 самовисуванців отримали перемогу на одномандатних округах Києва.

Голова Київської міської ради, він же мер Києва - Кличко Віталій Володимирович є лідером партії «УДАР». Заступник міського голови, він же  Секретар ради - Резніков Олексій Юрійович є представником  Депутатської фракції «УДАР-Солідарність».

Медіа-ринок міста

Київ – центр медійного життя України,тому всі центральні та всеукраїнські найавторитетніші друковані ЗМІ, телеканали та радіостанції знаходяться тут :1+1 ,СТБ, 5 канал, Інтер,Громадське ТВ, перший національний, Новий канал, 5 канал, канал Украина, 112 канал, Канал 24, Кореспондент, Фокус, Сегодня, Тиждень і тд.

Незважаючи на це, існує декілька регіональних ЗМІ, які орієнтуються на аудиторію в основному міста Києва або Київській області. Серед телевізійних каналів – це телеканал «Київ» (http://www.kievtv.com.ua/).

    Муніципальні друковані видання

Хрещатик  — щоденна столична газета, офіційне видання Київської міської ради. Періодичність виходу — 5 разів на тиждень. Щотижневий тираж — 80000. Інтернет-версія — www.kreschatic.kiev.ua.

Вечірній Київ  — щоденна столична газета. Періодичність виходу — 5 разів на тиждень. http://eveningkiev.com/

«Українська столиця»  — щотижнева столична газета. Періодичність виходу — 1 раз на тиждень. День виходу: п'ятниця. Щотижневий тираж — 1000. Інтернет-версія — www.stolytsya.kiev.ua

Серед інших друкованих видань: Газета «Київський вісник»(http://kyiv-vestnik.com.ua/),  Газета KyivPost (http://www.kyivpost.com/), Газета Київська правда, Газета «Деловая столица» (http://www.dsnews.ua/), Газета «Столичные новости», "Газета 7 днів", Політичний щотижневик «Грани» (http://www.grani.kiev.ua/), Газета «Киевский ТелеграфЬ» (http://telegrafua.com/), Газета «Київська правда», газета «Метро» (http://metro.com.ua/).

Інформаційні портали он-лайн: Інтернет-журнал «Наш Киев» (http://nashkiev.ua/), Інтернет-газета "Сила слова" (www.silaslova.net), Вгороде.ua ( www.kiev.vgorode.ua/).

    Регіональні радіокомпанії :

Радіо Люкс ФМ (Київ)

УР-1 (Київ)

УР-2 (Радіо "Промінь") (Київ)

УР-3 (Радіо «Культура») (Київ)

Всесвітня служба Радіо "Україна" (Київ)

Найбільша радіомережа Європи "Радіо 5 - Ретро FM" (Київ)

Радіо "Європа Plus" (Київ)

Національна мережа "ХІТ FM Україна" (Київ)

"Русское Радио — Україна" (Київ)

"Наше Радіо" (Київ)

"Народне радіо" (Київ)
    

Dance Radio "Kiss FM" (Київ)

Улюблене Радіо (Київ)

"Авторадіо-Україна" (Київ)

Радіо "Європа Плас" (Київ)

"Super Radio" (Київ)

Радіо "Мелодія" (Київ)

"Стильне радіо "Перець FM" (Київ)

"GALA Радіо" (Київ)

Радіо "ЕРА FM" (Київ)

Радіо РОКС (Київ)

Радіо "Nostalgie" (Київ)

Радіо "Вести" (Київ)

 

 Характеристика енергетичної сфери міста

    Транспортний комплекс

Київ є найбільшим транспортним вузлом України. До числа транспортних магістралей міста Києва належать автотранспортні магістралі, залізничне сполучення та водні шляхи сполучення. Важливу роль у транспортному сполученні відіграють мости через річку Дніпро, а у внутрішньоміських пасажирських перевезеннях — метро. Розвинена також автобусна, тролейбусна і трамвайні мережі, працює фунікулер. У міжнародному сполучені найважливішу роль відіграють міжнародні аеропорти «Бориспіль» та «Жуляни». Маршрути транспорту можна знайти на сайті http://www.eway.in.ua/ru/cities/kyiv.

    Аеропорти

Київ — потужний авіавузол. Тут діють: два пасажирські аеропорти, один вантажний, один військовий, шість злітно-посадкових смуг (ЗПС) та п'ять пасажирських терміналів:

міжнародний аеропорт «Бориспіль», розташований за 29 км на схід від Києва. В аеропорту є дві ЗПС та 5 пасажирських терміналів — A, B, C, F та D. Міжнародний аеропорт «Київ» («Жуляни»), що має два пасажирські термінали. Розташований на південно-західній околиці міста.

Вантажний аеропорт «Гостомель», розташований за 12 км на північний-захід від Києва, є базовим аеропортом для авіакомпанії Авіалінії Антонова.

Також у місті Васильків розташований воєнний аеропорт. А у державному підприємстві «Київський авіаційний завод „Авіант“» зноходиться злітно-посадкова смуга.

    Залізниця

Київ — потужний залізничний вузол. У Києві розташовано головне управління Південно-Західної залізниці. У Києві діє мережа вокзалів і станцій. Головна станція — Київ-Пасажирський. Південно-Західною залізницею у 2014р. відправлено 38,5 млн.т вантажів (102,0% до рівня минулого року).

Пасажирів за зазначений період відправлено 130,4 млн. (96,1% від рівня 2013р.) з урахуванням перевезень пасажирів міською електричкою.

Для розвантаження центрального вокзалу відкрили станції Дарниця міжміського та приміського вокзалів.

Важливу роль у транспортній інфраструктурі міста відіграють залізничні станції, на яких здійснюється пересадка на метрополітен. До таких станцій належать:

Київ-Пасажирський;

Київ-Петрівка;

Сирець;

Святошин;

Видубичі.

5 жовтня 2011 року почала працювати міська електричка: кільце у 50.8 км зв'язує 14 станцій, усі лінії метрополітену, й дозволяє об'їхати місто за 1 годину 30 хвилин. Електричка стала міському бюджету в 223 мільйони гривень.

    Річковий транспорт

Київський річковий порт засновано в липні 1897 року по завершенні будівництва Київської гавані. Причали порту тягнуться від Гавані до станції метро «Дніпро». Наразі рейси по Дніпру вважаються нерентабельними — виконуються в основному прогулянкові й туристичні.  Фарватер Дніпра використовується також для транспортування великих вантажів.

    Метро

Київський метрополітен активно розвивається. У 2010–2013 роках відкрилися шість нових станцій на півдні Куренівсько-Червоноармійської лінії — «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська», «Виставковий центр», «Іподром» та «Теремки». Проводиться підготовка до спорудження четвертої (Подільсько-Вигурівської) лінії, проектні роботи щодо п'ятої (Лівобережної) лінії метрополітену призупинені.

    Трамвай

Господарство КП «Київпастранс» сьогодні налічує близько 70 км двостороннього шляху. 15% з них (близько 10 км) — швидкісна лінія, що після реконструкції є безшумною. Трамвайні маршрути Києва нараховують 23 розворотні кільця та близько 350 зупинок (в односторонньому режимі), всі з яких обладнані розпізнавальними знаками, на яких вказано також інтервали руху маршрутів, що зупиняються на даній зупинці.

Колись єдина мережа київського трамвая сьогодні розділена на дві: Ліворебежну і Правобережну. Лівобережна мережа налічує 11 маршрутів  і обслуговується Дарницьким депо. Правобережна налічує 12 маршрутів і обслуговується Подільським трамвайним депо та Депо імені Шевченка.

    Фунікулер

Проблема зв'язку між Верхнім містом та низинним Подолом існувала завжди, скільки стоїть Київ. Фунікулер відкрито 7 травня 1905 року. Щороку цей незвичайний вид транспорту перевозить 2,8 мільйони пасажирів, серед яких чимало туристів.

     Тролейбус

Роботи з організації тролейбусного руху в Києві розпочато 1934 року з поверненням Києву статусу столиці. Першою тролейбусною трасою стала Червоноармійська (нині — Велика Васильківська) вулиця.

Станом на 2000 рік в Києві діяло 35 тролейбусних маршрути. Довжина мережі досягла 324,9 км, парк становить 640 машин, з яких 24% — замортизовано. У травні 2006 року кількість тролейбусних маршрутів у Києві досягла 44. Працює 4 тролейбусних депо.

Міським електричним транспортом у січні–грудні 2014р. перевезено 894,0 млн. пасажирів (100,4% до рівня 2013р.), в т.ч. платних – 517,5 млн. (99,0% від рівня 2013р.).

    Автобус

Київський автобус діє з 10 грудня 1925 року. У цей час 75 маршрутів обслуговується 5 автобусними парками. Тепер у Києві діє близько 90 автобусних маршрутів, які охоплюють собою усі частини міста, кількість автобусів перевищує 700 одиниць. Працює 8 автобусних парків.

    Мости через Дніпро

Перший капітальний міст через Дніпро споруджено 1853 року — так званий Ланцюговий міст.

Сьогодні береги Дніпра в межах міста з'єднують 8 мостів, з них 4 автомобільні — Московський, міст метро, міст Патона та Південний, два залізничних — Дарницький та Петрівський, один залізнично-автомобільний міст — Кірпи, а також пішохідний міст. Триває спорудження Подільського.

Промисловість та будівельна галузь міста

Київ — один з найбільших індустріальних центрів України. У структурі реалізованої продукції за основними видами промислової діяльності за 2014 року найбільша питома вага припадає на виробництво харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (45,6%) та на Виробництво основних фармацевтичних продуктів і фармацевтичних препаратів (8,6%)  , ще 17,8 % припадає на Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря та Добувну промисловість .Місто є великим центром машинобудування, в тому числі важкого-, енергомашинобудування, верстато-, судно-, приладобудування; чорної і кольорової металургії, хімічної, легкої, поліграфічної промисловості.

У Києві розміщено заводи різних галузей промисловості. Нижче наведено найбільші у своїх галузях:

    Харчова (Оболонь, Росинка, Славутич, Рошен (Кондитерська фабрика ім. Карла Маркса),Олком)
    Машинобудівна(ДВРЗ, АНТК імені Антонова, Арсенал)
    Хімічна(фармацевтична фірма Дарниця, «Київхімволокно», Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод)

У 2014р. підприємствами м.Києва виконано будівельних робіт на суму 10774,8 млн.грн. Індекс будівельної продукції у 2014р. порівняно з 2013р. становив 78,7%.

Індекс будівельної продукції у 2014р. проти 2013р. з будівництва житлових будівель становив 96,0%, нежитлових будівель – 64,9%, інженерних споруд – 77,8%.

За видами будівельної продукції найбільший обсяг будівельних робіт виконано з будівництва будівель – 8001,4 млн.грн. або 74,3% від загального обсягу. З них, з будівництва житлових будівель виконано на суму 4321,2 млн.грн. або 40,1%, нежитлових – 3680,2 млн.грн. або 34,2%.
З будівництва інженерних споруд виконано робіт на 2773,4 млн.грн. або 25,7% від загального обсягу.

За характером будівництва обсяги робіт розподілилися таким чином: роботи з нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення склали 93,4% від загального обсягу, решта – з капітального (3,8%) та поточного (2,8%) ремонтів.

Найбільший обсяг будівельних робіт виконано підприємствами та організаціями Святошинського району – 1858,2 млн.грн. або 17,2% від загального обсягу в цілому по місту. Підприємствами Печерського району виконано обсяг робіт на суму 1613,0 млн.грн. або 15,0%,
Шевченківського – 1461,3 млн.грн. або 13,5% та Дарницького –
1375,6 млн.грн. або 12,8%. Найменший обсяг будівельних робіт виконано підприємствами Деснянського і Подільського районів.

Торгівля і побутове обслуговування населення

Ще з початку свого заснування Київ був великим торговим центром. Сьогодні місто активно розвиває торгівлю як внутрішньодержавну так і міжнародну. Частка Києва від загального зовнішньоекономічного обороту України становить понад 17% . Місто займає третє місце в Україні за обсягом експорту і перше місце за обсягами імпорту товарів і послуг.

У січні–листопаді 2014р. оборот зовнішньої торгівлі товарами в м.Києві склав 29070,9 млн.дол. США і зменшився проти січня–листопада 2013р. на 17,2%. Експортовано товарів на  10606,8 млн.дол., імпортовано – на 18464,1 млн.дол. У порівнянні з 2013р. обсяги експорту зменшились на 3,4%, обсяги імпорту – на 23,5%. Від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі товарами становило 7857,3 млн.дол. (за січень–листопад 2013р. також  від’ємне – 13168,8 млн.дол.).

Зовнішньоторговельні операції товарами підприємства міста здійснювали з партнерами зі 197 країн світу.

Основні експортери Києва: Російська Федерація — 11,0%, від загального обсягу експорту, до Індії, Єгипту, Туреччини, Нідерландів, Китаю, Іспанії, Італії, Саудівської Аравії, Білорусі, Ірану, Ісламської Республіки, Угорщини, Польщі, Ізраїлю, Кореї, Республіки, Франції, Казахстану, Кіпру, Бельґії, Німеччини, Великої Британії, Портуґалії та Пакистану – 67,1% експортних поставок міста.

Основні імпортери товарів у Київ: Російська Федерація — 16,6%,  а  надходження товарів із Китаю, Білорусі,  Німеччини,  Польщі,  США,  Франції, Італії, Туреччини, Японії, Литви, Нідерландів, Великої Британії, Угорщини, Швейцарії, Румунії, Австрії, Індії та Іспанії разом становили 64,7%.

За останні роки стабільно збільшуються обсяги зовнішньої торгівлі Києва із країнами Європейського Союзу. В умовах зростання зовнішнього та внутрішнього попиту 2011 року, відбулось збільшення обсягів експорту товарів на рівні 116,5%. Експорт товарів у 2011 році становив — 9,06 млрд.$, а імпорт, без врахування поставки імпортного газу, 22,78 млрд.$. Сальдо зовнішньої торгівлі товарами залишиться від'ємним та становить −13,7 млрд.$.

Основу товарної структури зовнішньої торгівлі м.Києва складали продукти рослинного походження, машини, обладнання та механізми, електротехнічне обладнання, продукція хімічної та пов’язаних з нею галузей промисловості, мінеральні продукти, жири та олії тваринного або рослинного походження, готові харчові продукти, недорогоцінні метали та вироби з них, засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби, полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них.

Стосовно внутрішньої торгівлі, у Києві налічується декілька десятків ринків. У кожному районі міста обов'язково є ринок. Найбільші та найвідоміші з них Бесарабський, Володимирський, Житній, Куренівський та ринок Петрівка.

Окрім офіційних ринків в Києві діє також велика кількість невеликих, а також стихійних точок ринкової торгівлі.

Крім цього успішно беруть участь у торгівлі великі торгові центри столиці. Їх налічується біля 80.  Найбільші з них Оушен Плаза, Дрім Таун, Більшовик, Скай Мол, Алладін, Караван, Променада та інші. І це тільки учасники торгівлі для потреб фізичних осіб. Вся ж картина у цифрах виглядає наступним чином.

Оборот роздрібної торгівлі (до якого включено роздрібний товарооборот підприємств, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі, розрахункові дані щодо обсягів продажу товарів на ринках та
фізичними особами-підприємцями) за 2014р. становив 125931,9 млн.грн., що на 3,7% менше обсягів 2013р.

Оборот ресторанного господарства (з урахуванням обороту фізичних осіб-підприємців) за 2014р. проти попереднього року зменшився на 14,8% і становив 4113,1 млн.грн.

Обсяг роздрібного товарообороту підприємств, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі та забезпечення стравами та напоями, за 2014р. становив 84676,5 млн.грн., що на 7,3% менше, ніж за відповідний період попереднього року.

Житловий фонд

Весь житловий фонд загальної площі у 2013 році становить 62,2 млн.м2, у середньому на одного жителя 21,3 м2 загальної площі. Всього у Києві 1065,6 тис. квартир, з них збудованих у 2013 році 19,1 тис квартир. 26,2% становлять однокімнатні квартири, 40,4% - двокімнатні та 28,7% - трикімнатні.

Протягом останніх років спостерігалась тенденція до зростання введення в експлуатацію житлового фонду в місті. Однак, у 2009 році спостерігалось зменшення введення в дію житла внаслідок кризових явищ в економіці. Виходячи з прогнозної чисельності постійного населення міста 3,147 млн. осіб до 2025 року планується збільшити житловий фонд для досягнення середньої житлової забезпеченості 27,5 кв. м/особу при загальному обсязі житлового фонду86,4 млн. кв. м.

До кінця 2025 року з урахуванням сталих тенденцій розвитку будівельного комплексу м. Києві житловий фонд збільшиться на 28,5 млн. кв. м, у т.ч. багатоповерхова забудова – 25,7 млн. кв. м, малоповерхова – 2,8  млн. кв. м, обсяги усього вибуття існуючого житлового фонду – 2,05 млн. кв. м.

Збільшення житлового фонду прогнозується за рахунок нового будівництва, комплексної реконструкції кварталів застарілого житлового фонду, а також завершення розпочатого будівництва житлових будинків, зміни функціонального призначення частини територій сільськогосподарського промислового та спеціального призначення.

Бюджетна та соціальна сфери

Зростання цін (тарифів) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива на 33,4% зумовлено суттєвим подорожчанням плати за каналізацію майже в 2,6 раза, водопостачання – майже в 2,2 раза, природного газу – на 62,8%, електроенергії – на 11,3%.

У сфері послуг з охорони здоров’я підвищення цін на 29,7% в основному зумовлено подорожчанням фармацевтичної продукції, медичних товарів та обладнання на 55,2%.

У 2014 році було введено в експлуатацію 720 місць в загальноосвітніх навчальних закладах, 466 місць в дошкільних навчальних закладах, 15 додаткових ліжок в лікарнях, 230 відвідувань за зміну в амбулаторно-поліклінічних закладах. Для порівняння у 2013 році учнівських місць було створено на 36% більше ніж у 2014 році. Дошкільні навчальні заклади в попередньому році отримали майже двічі більше нових учнівських місць, лікарні в 5 разів більше.

Газопостачання

Київська система газопостачання є комунальною власністю територіальної громади міста Києва, яку Київська міська рада передала у користування і управління «Київгазу». Загалом столична система газопостачання складається з майже 4,8 тис. км газопроводів високого, середнього та низького тиску, 1457 газорегуляторних пунктів і 629 станцій катодного захисту.

Сьогодні «Київгаз» є одним із лідерів серед 42 регіональних газових господарств України. Компанія забезпечує столицю газом, обслуговуючи 2 млн споживачів, враховуючи фізичних осіб, понад 300 промислових підприємств і 1300 комунально-побутових закладів.

До складу ПАТ «Київгаз» входить головне підприємство та 12 філій експлуатації газового господарства (ФЕГГ). Вісім філій обслуговують споживачів тих районів Києва, де вони територіально розташовані.

Електропостачання та зовнішнє освітлення, централізоване теплопостачання та гаряче водопостачання

Виробництвом і транспортуванням теплової енергії споживачам міста займається Публічне акціонерне товариство «КИЇВЕНЕРГО».

Енергетичні джерела та розгалужена мережа теплопроводів, кабельних, повітряних ліній електропередачі дозволяє КИЇВЕНЕРГО повністю забезпечувати потреби споживачів м. Києва електричною та на 75% - тепловою енергією.

Генерацію електричної енергії КИЇВЕНЕРГО здійснює на двох теплоелектроцентралях — ТЕЦ-5 та ТЕЦ-6. На ТЕЦ-5 (встановлена електрична потужність — 700 МВт, теплова —1874 Гкал/год) працюють 4 енергетичних блоки, а також 5 водогрійних котлів. На ТЕЦ-6 (встановлена електрична потужність — 500 МВт, теплова — 1740 Гкал/год.) працюють 2 енергетичних блоки, а також 6 пікових водогрійних котлів. Транспортування електроенергії забезпечується мережею повітряних та кабельних ліній загальною протяжністю понад 11,9 тис. км.

Виробництво теплової енергії КИЇВЕНЕРГО здійснюється на ТЕЦ-5, ТЕЦ-6, а також на 4 станціях теплопостачання та 181 котельній. Загальна встановлена потужність теплових джерел — 8718 ГКал/год. Транспортування теплової енергії забезпечується тепломережами загальною протяжністю близько 2,3 тис. км (у двотрубному вимірі).

Найбільшими акціонерами КИЇВЕНЕРГО є компанія ДТЕК (72,39% акцій) та НАК «Енергетична компанія України» (25% акцій).

Протягом 2010-2012 років КП «Київміськсвітло», для управління функціональним, архітектурно-декоративним зовнішнім освітленням та ілюмінацією міста Києва, було впроваджено систему «СУГО». В Києві обслуговуються близько 180000 світильників, прожекторів, елементів ілюмінації різних потужностей та призначення, понад 4220 км мереж.

Водопостачання та водовідведення

Публічне акціонерне товариство «Акціонерна компанія „Київводоканал“», скорочено — ПАТ "АК «Київводоканал» — комунальне підприємство у сфері водопостачання та водовідведення в місті Києві.

Київводоканал відповідає за забір, підйом води з поверхневих та підземних джерел водопостачання, очищення. Окрім Києва, діяльність підприємства поширюється на прилеглі міста і селища - Вишгород, Ірпінь, Вишневе, Гнідин, Щасливе, Чабани, Коцюбинське, Новосілки, Софіївська Борщагівка, Петропавлівська Борщагівка, Гатне.

Департамент експлуатації водопровідного господарства Київводоканалу обслуговує понад 4 тисячі кілометрів водопровідних мереж. Обслуговування водопровідних мереж здійснюють 11 водопровідних експлуатаційних районів та служба експлуатації водогонів. Київ забезпечується питною водою з трьох джерел водопостачання — річок Дніпра, Десни та підземних водоносних горизонтів.

У загальній схемі водопостачання м. Києва задіяні 34 водопровідні насосні станції другого підйому, чотири — третього та четвертого підйому річкової та артезіанської води, 33 підкачки холодного водопостачання, 364 артезіанських свердловин; а також об'єкти енергозабезпечення: 129 трансформаторних підстанцій та 5 резисторних підсилювачів.

Загальна проектна потужність господарсько-питного водопроводу м. Києва становить 2 млн. 100 тис. м3/добу, у Тому числі Дніпровської водопровідної станції — 600 тис. м3/добу, Деснянської водопровідної станції — 1 млн. 80 тис. м3/добу, артезіанського водопроводу — 420 тис. м3/добу.

На сьогодні середньодобова подача питної води споживачам м. Києва значно скоротилась і становить близько 900 тис. м3/добу.

До складу Департаменту експлуатації каналізаційного господарства входять: Управління експлуатації каналізаційних мереж і насосних станцій та Бортницька станція аерації (далі — БСА). Для управління процесом місто розділено на чотири експлуатаційні райони та два цехи насосних станцій: «Північний» та «Південний».

Загалом система водовідведення Києва сьогодні включає близько 2,6 тисяч кілометрів розгалуженої каналізаційної мережі колекторів діаметром від 100 мм до 3 100 мм (на деяких ділянках каналізаційні колектори залягають на глибині до 90 м, що можна порівняти із глибиною метрополітену), 33 насосні станції різних рівнів значення, від районного до міського (без врахування відомчих), та Бортницьку станцію аерації.

Бортницька станція аерації (БСА) — єдині очисні споруди стічних вод міста Києва та прилеглих міст і селищ Київської області. Фактичне навантаження станції станом на 2012 рік становить 800 тис. — 1 млн м3 на добу.

Базовий рівень викидів CO2 у місті

За інформацією Головного управління статистики м.Києва, в 2013 році викиди шкідливих речовин становили 247,7 млн тон , з них 9,2 млн тон СО2. Це приблизно 3,2 тони парникових газів припадає на кожного киянина.

При такій тенденції в 2015 р кількість шкідливих викидів, які потрапляють в атмосферу досягне 366,6 тис. Тонн (на 33% більше, ніж у 2008 р), а до 2025 р складе 497,3 тис. Тонн (збільшення на 80% порівняно з 2008 р)

На долю автомобільного транспорту, в залежності від сезону, доводиться 55-80% викидається оксиду вуглецю і 40-54% оксиду азоту. Разом з ними в повітря потрапляють лінійні і ароматичні вуглеводні і тверді частинки.

Аналізуючи дані статистики 2007-2013 років, можна зробити висновок, що викид CO2 скорочується в середньому на 0,35 млн т щороку, з них щороку на 0,28 млн т стаціонарні джерела, а пересувні джерела (автомобільний, залізничний, авіаційний, водний транспорт) стабільно створюють викид у 2,7 млн тон кожного року.

Найбільша концентрація шкідливих і токсичних речовин у повітрі спостерігається в центрі міста і на всіх основних автомагістралях. Значна частина автомобілів використовує низькооктановий бензин, що містить тетраетилсвинець - потужний канцероген, і низькоякісне дизельне паливо.

Найбільше промислових підприємств - стаціонарних джерел забруднення знаходиться в «промислових зонах» Дніпровського, Голосіївського, Деснянського районів і на Петрівці (Подільський та Оболонський райони). Таких підприємств практично немає в Печерському районі, на Троєщині і в Пущі-Водиці. До їх числі входять п'ята і шоста ТЕЦ, які належать акціонерній енергозабезпечуючій компанії «Київенерго», Дарницька ТЕЦ, котельні теплових мереж «Київенерго» і «Житлотеплоенерго», заводу «Енергія», Корчеватський комбінат будматеріалів, СТ-1 і СТ-2, РК «Борщагівка», Київський склотарний завод, Дарницький вагоноремонтний завод, Київський м'ясокомбінат, Бортницька станція аерації.

Энергетическая карта города Киев

Похожие публикации


Наверх